Friday 11 November 2011

facebook


era ini adalah era IT. IT bukan lagi sesuatu yang dipandang hebat (baca mewah)) sebagaimana 10 tahun lalu. rata2 manusia hari ini tahu mengenai dunia IT. pakej internet juga sudah jadi harga mampu kepada semua rakyat jelata. daftarlah dgn TM...hehe. makcik yang selalu bergosip pun sudah berada dalam dunia IT. para suri rumah menjadikan dunia siber untuk bertukar segala perkara tentang anak, pampers, gincu dan sebagainya. pendek kata, dunia di hujung jari dimonopoli hampir setiap isi rumah. kanak2  seusia empat tahun sudah mahir menekan2 papan keyboard tambahan lagi dgn pemberian percuma e-book dan laptop kepada pelajar sekolah rendah dan menengah secara percuma. (skema je ayat ni.) IT kini ada di mana2...dan facebook adalah satu kemestian.facebook menghubungkan banyak org di bumi ini. waima orang itu di luar negara sekalipun, FB mendekatkan. rakan2 yang sekian tahun lamanya terputus hubungan, bertemu semula di FB. pasangan yg bertemu jodoh melalui laman sesawang ini juga tidak kurang ramainya. 

saya mahu mengulas mengenai FB. muka buku yang menghubungkan manusia2 di bumi ini...(wahaha ayat)   melalui FB kita bertemu dgn ramai org. menjadi kawan hanya dgn bersembang di laman chat. tidak bersua secara berdepan tetapi blh menjadi sgt akrab. blh mengongsi segala permasalahan dan bercerita tentang sejuta rasa. aneh bukan? hanya dgn laman ini, kita blh menjadi akrab. kdg2 lbh akrab daripada teman2 yg seharian berdepan dgn kita...itulah namanya gerak hati..kepercayaan dan rasa kasih yang tersemai. tidak bersua tetapi ada rindu. turut menumpang duka andai si teman berduka.
saya bercakap mengenai diri saya. sy bertemu dgn ramai teman2 di FB yg berhati putih. hanya kenal di laman ini tetapi rasa kasih sgt dekat dan telus. mengambil berat seakan berada di samping. benarlah kasih sayang Allah maha meluas. di mana sahaja, kita blh berkasih sayang. ada teman utk meluahkan. ada teman yg sudi meminjamkan bahu untuk mengadu duka. dan sy tidak keseorangan di dalam kelompok yg sesekali berasa hilang arah. kita ada teman untuk saling berkongsi. teman yg blh menjadi kekuatan. buka hati dan minda...ujianNya adalah kasih sayang. keimanan yang dicdepani dlm apa jua permasalahan.. kecintaan yg ada ini..cukup memberikan kesempurnaan pada hidup yang bersalut dengan pelbagai warna.
buat2 teman FB & YM. terima kasih untuk sebuah perkongsian yang ikhlas dan luhur. anda semua sgt bermakna dlm taman hati saya..sy kasihkan anda semua...

No comments:

Post a Comment